فیلم هفته (نقد)

ساخت وبلاگ
سجده برای او کافی نیست... فرشته‌ها لایق مرگ‌اند یاسین رئوفی انسان‌های ضعیف ‌همیشه به دلایلی برای بسیاری از ‌اقشار جامعه احترام قائل‌اند. نیاز مالی، حفظ موقعیت و… باعث و بانی‌ آن است. اما بعضی اوقات هم ترس وارد ماجرا می‌شود و فلسفه‌ی دیگری از احترام گذاشتن را به ما می‌آموزد: «آدم‌ها برای زنده ماندن هم احترام می‌گذراند.» شاید خنده‌دار به نظر برسد اما حقیقت همیشه هم خیلی زود نمایان نمی‌شود، کافی است یک بار از عامل زنده ماندن‌تان (ترس) چشم‌پوشی کنید و به عامل کشته شدن‌تان احترام نگذارید، آن وقت است که آخرین درس زندگی‌تان را ازکسی مثل جیمز وایتی بالجر که شما را به قتل رسانده فرا خواهید گرفت: «هیچ‌وقت به یک آدمکش بی‌ احترامی نکن.» فساد معمولاً در همه‌جا وجود دارد، به‌خصوص در سازمان‌هایی که مدعی اجرای سفت‌وسخت قوانین هستند. در فیلم عشای ربانی سیاه.............. فیلم هفته (نقد)...
ما را در سایت فیلم هفته (نقد) دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ffilmhafteh0 بازدید : 245 تاريخ : پنجشنبه 4 آذر 1395 ساعت: 14:54

ياسين رئوفي موضوع کلاهبرداری و شیادی از گذشته تا کنون همیشه مورد علاقه‌ی دوست‌داران سینما بوده و هست. این بار قرار است این موضوع را در کلاهبردارها (و به کارگردانی ریدلی اسکات) به بهترین‌ شکل ممکن و البته‌ با ‌‌روایتی تقریباً متفاوت ببینم. ریدلی اسکات که فیلم‌های موفقی چون بیگانه، بلید رانر، گلادیاتور و هانیبال – که ادامه‌ای بود بر سکوت‌ بره‌ها – را در کارنامه‌اش دارد این دفعه سراغ دنیای بی‌رحم کلاهبردارها رفته و آن را به شیوه‌ی خودش به تصویر کشیده است. هرچند که کلاهبردارها مثل تلما و لوییز هم‌خوانی چندانی با دیگر آثار پرخرجِ اسکات ندارد اما از نظر برخی، یکی از فیلم‌های خوبش به شمار می‌آید. فیلم با نمایی از درون آب شروع می‌شود و در ادامه، استخر خانه‌ای را نشان می‌دهد..................... فیلم هفته (نقد)...
ما را در سایت فیلم هفته (نقد) دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ffilmhafteh0 بازدید : 167 تاريخ : پنجشنبه 4 آذر 1395 ساعت: 14:54

سینمای اسپانیا را همیشه با لوئیس بونوئل به‌یاد می‌آوریم، بعد احتمالاً با کارلوس سائورا و ویکتور اریسه و روح کندوی عسل‌اش [۱] و بعدتر با پدرو آلمودوار و نهایتاً آلخاندرو آمنابار! اما اسپانیایی‌ها تک‌خال‌های دیگری هم در سینما داشته‌اند؛ خوزه خوان بیگاس لونا یکی از آن‌ها بود. او با وجود ۴ دهه فعالیت سینمایی، کم‌تر از ۲۰ فیلم ساخت [۲]. در این نوشتار نگاهی خواهم داشت به خامون خامون؛ کمدی-درامی اسپانیایی که توسط بیگاس لونا در سال ۹۲ کارگردانی شد. پسر یک زوج کارخانه‌دار به‌اسم خوزه لوئیس (با بازی ژوردی مولا) به یکی از کارگران کارخانه‌ که دختر جوانِ کم‌سن‌وُسالی به‌نام سیلویا (با بازی پنلوپه کروز) است، علاقه‌مند شده. وقتی سیلویا، ......................... فیلم هفته (نقد)...
ما را در سایت فیلم هفته (نقد) دنبال می کنید

برچسب : فیلم خامون خامون,فيلم رامز عنخ امون, نویسنده : ffilmhafteh0 بازدید : 751 تاريخ : پنجشنبه 4 آذر 1395 ساعت: 14:54

گرگ (محصول ۱۹۹۴) فیلمی‌ست از مایک نیکولز، سازنده‌ی آثار مطرحی چون چه کسی از ویرجیانا وولف می‌ترسد (۱۹۶۶)، فارغ‌التحصیل (۱۹۶۷)، نزدیک‌تر (۲۰۰۴)، جنگ چارلی ویلسون (۲۰۰۷)و…. گرگ در بین این آثار مطرح، مغفول مانده و بسیار کم‌ به ‌آن توجه شده. گرگ نوآوری و جسارت دو فیلم نخست نیکولز (چه کسی… و فارغ‌التحصیل) و ارزش و اعتبار آکادمیک (نزدیک‌‍تر اقتباسی بسیار موفق و مثال‌زدنی محسوب می‌شود) نزدیک‌تر را نداردو هم‌چنین فاقد موضوعی جنجالی‌ست .............................. فیلم هفته (نقد)...
ما را در سایت فیلم هفته (نقد) دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ffilmhafteh0 بازدید : 258 تاريخ : پنجشنبه 4 آذر 1395 ساعت: 14:54

شخصا شیکاگو را یکی از بهترین موزیکال‌های تاریخ سینما می‌دانم. شیکاگو با بازی ریچارد گر، کاترینا زتا جونز و رنی زلوگز نسخه ی نمایش موزیکال برادوی است که داستان، سال ۱۹۲۹ در شیکاگو رخ می‌دهد. فیلم که قرار نیست تماشاگر را با نماد‌پردازی کسل کننده به چالش بکشد، حاصل یک کار گروهی و تبحر موزیسینی کارکشته است. جان کندر، آهنگساز فیلم، بدون شک موزیک را جزیی از شخصیت‌های فیلم کرده و راب مارشال، کارگردان فیلم هم پاسخ این اعتماد را گرفته و اثر با برچسب بهترین و حاصل چندین و چند اسکار پیش روی شماست.اگر بخواهیم بهترین‌ها را در این فیلم آنالیز کنیم....................................... فیلم هفته (نقد)...
ما را در سایت فیلم هفته (نقد) دنبال می کنید

برچسب : فیلم شیکاگو,فيلم شیکاگو,فیلم شیکاگو 2002, نویسنده : ffilmhafteh0 بازدید : 272 تاريخ : پنجشنبه 4 آذر 1395 ساعت: 14:54

گرسنگی به عنوان نخستین فیلم بلند استیو مک کوئین، وامدار سینمایی قصه گو نیست و بیش از آنکه دارای پیرنگی مشخص و یا حتی خط سیری معین باشد، سینمایی نمادپردازانه را نمایندگی می‌کند. آری! اثری که با آن مواجهیم، نه یک درام قصه گو و سرشار از موقعیت‌های داستانی مختلف، بلکه یک درام موقعیت است که فقط و فقط به یک موقعیت معین می‌پردازد و تمام ابزارهای خود را نیز در جهت ساخت و پرداخت و تشریح همین تک موقعیت بکار می‌گیرد که منحصر در اعتصاب غذای زندانیان در اعتراض به نادیده ...................... فیلم هفته (نقد)...
ما را در سایت فیلم هفته (نقد) دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ffilmhafteh0 بازدید : 265 تاريخ : پنجشنبه 4 آذر 1395 ساعت: 14:54